Dag 1 - De kinderen en het thema - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Erik Scheepers - WaarBenJij.nu Dag 1 - De kinderen en het thema - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Erik Scheepers - WaarBenJij.nu

Dag 1 - De kinderen en het thema

Door: Erik Scheepers

Blijf op de hoogte en volg Erik

08 Juli 2017 | Duitsland, Monschau

Het is vandaag officieel de eerste dag. Terwijl ik, samen met mijn nieuwe fouragebuddy, Bram, inkopen aan het doen ben voor drie dagen, zijn de kinderen aangekomen.

Het boodschappen doen duurde helaas erg lang, maar dan heb je ook wat. Ondertussen weten we ook waar je wat kan vinden, dus dat is wel fijn! De kinderen zijn er dus en helaas hebben we niets van de opening van het thema meegekregen. Snel terug naar het kampterrein, want ik was ingepland voor het thema dat erna kwam!
Bob en Wendy de Bouwer kwamen op om het kampterrein op te bouwen. Plaats de tenten op de juiste plek, richt de keuken op een mooie manier in. Het verliep soepeltjes, al zag één van de twee tenten er niet echt lekker uit. Ach, dat komt wel goed!
Die avond kwam Freek Vonk langs en liepen we een rondje door de omgeving. Dit was nog een aardig rondje. Onderweg heb ik de geocachingapp aangezet en gekeken of er wat in de buurt zat. Na dit nachtelijke rondje hebben we nog wat bij het vuur gezeten en zijn we naar bed gegaan.
Ondertussen hebben we de oude garde, de oude leiding, weggebracht naar het dorp. We hebben ze er, met €50, gedropt om naar het café te gaan. Nog een kleinigheidje van ons, voor hun. Geniet ervan!

Morgen is het een langere dag, kampdoop! Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen met deze groep.