Dag 6 - Rodelen en koken! - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Erik Scheepers - WaarBenJij.nu Dag 6 - Rodelen en koken! - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Erik Scheepers - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Rodelen en koken!

Door: Erik Scheepers

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 Juli 2017 | Duitsland, Monschau

Het is vandaag een actieve dag. We hebben iets leuks gedaan en we hebben iets lekker gekookt!

Het was vandaag de dag van Bier van der Grill en Joop Braaktoverhekken. Dat betekend dus koken! Maar voordat we begonnen, hebben de oude leiding een bootcamp verzorgd voor de verkenners. Het koken begon al met het ontbijt, namelijk een gebakken ei in aluminiumfolie.
Na het ontbijt hebben we wat spulletjes gepakt en zijn we naar de rodelbaan gegaan. Dit was niet zo ver rijden van het kampterrein. De kinderen en de leiding vonden dit erg gaaf. Sommige wilde vaker dan de andere, sommige vlogen bijna uit de bocht en sommige vlogen werkelijk uit de bocht. Het was erg leuk en we hebben er veel plezier gehad!
Toen we terug kwamen op het kampterrein hebben we nog meer gekookt. Er werden verschillende gerechten door de verkenners gemaakt, onder leiding van de de kok Joopie. Er werd zelfs een waterrad gemaakt om de kip automatisch te kunnen draaien, alleen werkte dit minder goed dan gehoopt.

Ook deze avond is het wat rustiger aan. Het is niet erg, zeker omdat we veel doen overdag!

PS. Gefeliciteerd broer!

Erik

Hier probeer ik dingen te melden over de Wereld Jamboree 2011 in Zweden, waar ik heen ga, met nog zo'n 1000 andere Nederlandse scouts, en nog heel wat meer van over de wereld. Ik probeer zo veel mogelijk te vertellen over wat er gebeurt en alle leuke dingen enzo. Zo vaak mogelijk proberen.

Actief sinds 17 Juli 2011