Dag 2 - De kampdoop - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Erik Scheepers - WaarBenJij.nu Dag 2 - De kampdoop - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Erik Scheepers - WaarBenJij.nu

Dag 2 - De kampdoop

Door: Erik Scheepers

Blijf op de hoogte en volg Erik

09 Juli 2017 | Duitsland, Monschau

Het is zondag, een belangrijke dag van kamp. Het kaf worden van de koren gescheiden. Echte mannen worden hier geboren. Dit is de grote 'Welkom' bij de verkenners.

Terwijl de oude garde, de oude leiding dus, de hike aan het uitzetten zijn, is de nieuwe wind, de nieuwe leiding dus, bezig met het opzetten van de kampdoop. Samen met de verkenners die de kampdoop al gehad hebben, wordt er een parcours opgezet die de nieuwe verkenners moeten overleven. Dit jaar hebben we zes nieuwe verkenners voor de kampdoop en hebben we vijf verkenners die de kampdoop, samen met de leiding, opzetten.
Terwijl de kampdoop wordt opgebouwd, zitten de nieuwe verkenners in de tent te wachten totdat ze er één voor één uitgehaald worden voor het parcours van de kampdoop. Dit is erg spannend. Ondertussen krijgen ze ook niet heel veel te eten en te drinken, maar dit wordt natuurlijk later ingehaald. Aan het einde van de parcours wacht een verassing, waardoor je er nu zeker bijhoort!

Het was een spannende dag voor de kinderen die nieuw bij de verkenners zijn gekomen, maar nu horen ze er toch echt bij!

Erik

Hier probeer ik dingen te melden over de Wereld Jamboree 2011 in Zweden, waar ik heen ga, met nog zo'n 1000 andere Nederlandse scouts, en nog heel wat meer van over de wereld. Ik probeer zo veel mogelijk te vertellen over wat er gebeurt en alle leuke dingen enzo. Zo vaak mogelijk proberen.

Actief sinds 17 Juli 2011